CZARNY KAMIEŃ RESORT & SPA
Trasa dla początkujących

START - na Polanie Maliszewskiego, wysokości 855 m.n.p.m. przy mostku na rzece Kamiennej (pkt .20) zaczyna swój bieg wspierana przez Czarny Kamień Resort & Spa trasa. Trasa wręcz idealna na wszelkiego rodzaju umiarkowane aktywności dla poczatkujących narciarzy i aktywnych piechurów (nie jest ciężka!). Z tego względu też, świetnie nadaje się na spacer z dzieckiem.

Trakt sygnowany przez Czarny Kamień biegnie wzdłuż jednego z fragmentów Doliny Kamiennej, wzdłuż rzeki Kamiennej. Początkowo trasa prowadzi nas w okolicę wyrobiska torfowego zwanego „Bagniskiem. Nieco dalej nasz szlak spotyka się z zimową trasą biegową PKO BP (pkt. 21).  Po prawej stronie trasy, meandrująca rzeka tworzy rozlewiska chętnie wykorzystywane przez miłośników kąpieli w górskich rzekach . Idąc dalej, na wschód, mijamy niewielkie wzniesienie zwane Spław (inne nazwy to Spławna oraz niem. Floohübel). Na południowym zboczu Spławnej znajduje się też niewielka grupa skałek. . Po kilkuset metrach bardzo łagodnego zejścia docieramy do miejsca zwanego Czerwony Potok. Przed laty znajdowała się tutaj kopalnia granitu „Wyciąg „. Postindustrialny krajobraz tego miejsca tworzą pozostałości po dawnej bazie przeładunkowej przedsiębiorstwa pozyskującego surowce skalne . Trasa nadal wiedzie wzdłuż torów łagodnie opadając w dół .Po lewej stronie trasy, w trakcie naszej wycieczki możemy dostrzec kolejną dawną kopalnia granitu „Wiciarka” (pkt. 40).

META – pkt. 43 kopalnia Izer Granit
Trasa biegnie dalej kończąc swój bieg w okolicach Osiedla Huty do czynnej tym razem kopalni granitu Izer-Granit.

Istnieje możliwość połączenia wycieczki z podróżą pociągiem ze stacji kolejowej Szklarska Poręba Huta (wygodny bezpłatny parking) lub w drugą stronę ze stacji Szklarska Poręba Jakuszyce (parking płatny).

Opinie o tym miejscu

Podziel się opinią o tym miejscu

Dziękujemy za oddanie opinii!
Państwa opinia zostanie opublikowana po zatwierdzeniu.
Proszę czekać
Trwa wysyłanie Państwa opinii.